Sote-ammattilaiset pohtivat yhteistyöiltapäivässä uusia tapoja kehittää monialaisen tuen asiakkaan palveluja
Paljon palveluja käyttävän monialaisen tuen asiakkaan palvelujen kehittäminen oli teemana Monipalvelupolku-iltapäivässä marraskuun puolivälissä Lahden Wanhalla Walimolla.
– Monipalveluasiakkaan palvelupolun kehitystyö on käynnistetty jo useampi vuosi sitten entisen hyvinvointiyhtymän aikana. Sittemmin sitä on viety eteenpäin osana Tulevaisuuden sote-keskus -hanketta ja viimeisimpänä myös Päijät-Hämeen hyvinvointialueen palvelustrategian toimeenpanon painopisteenä, asiakkuuspäällikkö Marjo Lepistö kertoo.
Kehittämisiltapäivän avannut tulosaluejohtaja Pertti Sopanen nosti esille integraation ja yhdessä monialaisesti työskentelemisen tärkeyden.Tilaisuuden asiantuntijapuheenvuoroissa puolestaan nostettiin esille esimerkiksi monialaisen tuen asiakkaan tunnistamisen ja ammattilaisten yhteistyön merkitys asiakastyössä.
Yhteisessä keskustelussa pohdittiin mm. sote-ammattilaisten yhteisiä onnistumisia ja yhteistyön lisäämisen keinoja asiakkaan kokonaisvaltaisen tilanteen huomioimiseksi.
Tilaisuuteen osallistuneet ammattilaiset pohtivat myös asiakkaiden mukaan ottamista kehitystyöhön ja alueellisten erojen huomioimista.