Mistä on hyvät sähköiset sote-palvelut tehty? Vastausta haetaan kysymällä päijäthämäläisiltä 

Päijät-Häme on sote-palvelujen digitalisaatiossa edellä moniin muihin hyvinvointialueisiin nähden. Tavoitteena on tarjota tulevaisuudessa yhä paremmin asiakkaiden tarpeita ja toiveita vastaavia sähköisiä palveluja. Suuntaa tulevalle kehitykselle haetaan parhaillaan käynnissä olevalla kyselyllä. 
 
– Haluamme saada päijäthämäläisiä mukaan palvelujen kehittämiseen. Kyselyllä selvitämme, millaisia toiveita heillä on sähköisistä palveluista viestimiselle ja palvelujen käyttämiselle. Samalla kysymme, millaisia palveluja päijäthämäläiset toivoisivat jatkossa saataville sähköisesti, kertovat ict-asiantuntija Rosa Hemming ja palvelumuotoilija Juha Johansson. 
 
Kokemuksia ja kehitysehdotuksia kysytään esimerkiksi asukkaiden suosimista viestintäkanavista, digihoitopoluista, etävastaanotosta sekä Omaolon oirearvioista ja hoitoonohjauksesta. Vastauksista saadaan kuvaa myös sähköisten palvelujen tunnettuudesta ja hyödyllisyydestä.  
 
Vastauksia toivotaan lisää erityisesti päijäthämäläisiltä miehiltä, alle 30-vuotiailta, arjessaan tukea tarvitsevilta sekä pienituloisilta.   

Vastausaikaa kyselyssä on 11.2. saakka.

Suora linkki ”Millaisia sosiaali- ja terveydenhuollon digipalveluja haluaisit?”kyselyyn

Lisätietoja: 
ict-asiantuntija Rosa Hemming, rosa.hemming@paijatha.fi
palvelumuotoilija Juha Johansson, 044 349 0660, juha.johansson@paijatha.fi