Asiakkaiden e-laskuissa ja suoraveloituksissa ongelmia

Asiakkaiden e-laskuissa ja suoraveloituksissa on ollut ongelmia hyvinvointialueen käyttämien palveluntuottajien järjestelmähäiriöiden takia. Laskut eivät ole lähettämisestä huolimatta menneet perille asiakkaiden verkkopankkeihin. Ongelma koskee noin 1900 asiakasta.

Päijät-Hämeen hyvinvointialue lähettää laskut uudelleen asiakkaille joko e-laskuna tai suoramaksuina asiakkaiden sopimusten mukaisesti verkkopankkiin. Asiakkaiden laskujen eräpäiviä siirretään myös laskun maksuehdon mukaisesti. Häiriöstä ei aiheudu asiakkaille korko- tai perintäkuluja.

Mikäli asiakkaalla nousee kysyttävää verkkopankkiin saapuneesta laskusta, asiakas voi olla yhteydessä Provincian maksuntarkkailuun puh. 03 821 4019.

Tiedotetta päivitetty 22.11. kello 15.49, korjattu ongelman syy.